Ajankohtaista

Näyttelijä Heikki Törmi palkittiin Thalia-gaalassa 10.3.2013 vuoden näyttelijänä. Tänä vuonna gaala järjestettiin Seinäjoen Kaupunginteatterissa.
Kulttuuri- ja urheiluministeri Paavo Arhinmäki on nimittänyt filosofian maisteri, toiminnanjohtaja Minna Sirnön Taiteen edistämiskeskuksen johtajaksi. Sirnö aloittaa tehtävässä maaliskuun alussa. Tehtävä on määräaikainen ja se päättyy 28.2.2018.
"Taiteilijajärjestöjen yhtenäinen rintama on ennennäkemätön ja nyt se moutoutui lyhyen ajan sisällä jo toiseeen kertaan. Mutta vielä historiallisempaa on taiteilijoiden kuulematta jättäminen heidän omassa asiassaan - rakennettaessa taiteen edistämiskeskusta". pj Mikko Hänninen
Hallitukselta on lähtenyt eduskunnalle lakiesitys Taiteen edistämiskeskuksesta. Viimeisessä vaiheessa esitykseen tehtiin osittain hyviäkin muutoksia, mutta siihen jäi kuitenkin merkittäviä puutteita. Ohessa Näyttelijäliiton lausunto tästä tuoreesta esityksestä, joka tulee varsinaiseen eduskunnan käsittelyyn heti alkusyksystä.