« takaisin Tulosta

Sivun sijainti: Etusivu » Liitto » Ajankohtaista

Ajankohtaista

Näyttelijäliiton toimisto on muuttanut Kalasatamaan, osoitteeseen Vanha Talvitie 10 G, 2 kerros.
Elokuvasäätiön toiminnan tulisi olla nykyistä avoimempaa ja läpinäkyvämpää. Rahoituksen käyttämistä pitäisi tilastoida ja tilastojen tulisi olla julkisia. Säätiön tulee edistää tasa-arvon toteutumista. Tekijöiden asemaa tulee parantaa ja vahvistaa.
Suomalaisten tv-sarjojen nousukiidosta, YLE-uutiset 14.8.2018
Esittävien taiteiden (mm. musiikki, teatteri, tanssi, sirkus) työpaikoilla esiintyy lukuisia tapaturma-, vaara-, haitta- ja kuormitustekijöitä. Työterveyslaitoksen toteuttama Floor is Yours! - tutkimushanke tukee alan turvallisuusjohtamisen ja -kulttuurin kehittämistä. Ainutlaatuisen laajaan hankkeeseen osallistuvat esittävien taiteiden merkittävimmät toimijatahot Suomessa. Mukana on taiteilijoita, alan johtoa ja teknistä henkilöstöä.
Vuoden teatterinäyttelijä 2017 -palkinnon saa näyttelijä Antti Laukkarinen.
Tänään 19.3.2018 liput liehuvat Minna Canthin ja tasa-arvon päivän kunniaksi. Me teatterialan järjestöt haluamme tuoda esiin sitoutumisemme yhteiseen tavoitteeseen teatterista työpaikkana, jossa minkäänlaista häirintää ei hyväksytä. Tahtotilamme on, että teatteri koetaan yleisesti turvallisena ja tasa-arvoisena työpaikkana.
Ohjeistuksen tarkoituksena on toimia käytännön työkaluna seksuaalisen häirinnän ehkäisyssä.
- uudistus on riittämätön ja sitä rahoitetaan vos-teattereiden rahoitusta leikkaamalla sekä Tampereen Työväen Teatterin alasajolla
Tuotantoyhtiöt ovat käynnistäneet kampanjan, jossa vaaditaan tekijöitä perumaan Kopiostolle tai jäsenjärjestölle, esimerkiksi Filmexille tehdyn valtakirjan työn saamisen edellytyksenä. Älkää luovuttako oikeuksianne.

15.12.2018 klo 21:07:38