Audition workshop – Valmennusta koe-esiintymisiin 1.-2.8.2019

Kurssin vetäjinä toimivat

Eeva Kontu, Suvi Koli (Salospohja) ja Paula Thesleff

Kaksipäiväisen tiiviskurssin aikana syvennytään kehittämään niitä keskeisiä taitoja, jotka ovat erityisesti hyödyksi musikaalien koe-esiintymisissä.

Koe-esiintymisosaamisen kehittämisen lisäksi kurssilla tuodaan näkyväksi myös niitä asioita, jotka ovat olennaisia koe-esiintymiseen valmistautumisen ja tilanteen hallinnan kannalta.

Kurssi sisältää sekä teemaan liittyviä luentoja, konkreettisia harjoitteita että koe-esiintymistilanteen simulointia (mock-audition) mestarikurssityyliin.

Koulutuksessa tarjotaan myös psyykkisen valmennuksen menetelmiä ja työkaluja liittyen suorituskyvyn ylläpitämiseen koe-esiintymistilanteessa.

VAPAUTUNUT MUUTAMA PAIKKA, NAPPAA NOPSAAN!

Kurssiaika päivittäin klo 10-17
Kurssi Helsingissä

Osallistumismaksu

95 €, ja maksuaika on sovittavissa, onnistuu myös osamaksulla.

Kurssin keskeiset teemat:

Kuinka valmistautua koe-esiintymiseen / mihin asioihin raati kiinnittää huomiota

• Koreografian omaksuminen
  • Psyykkisen valmennuksen menetelmät ja työkalut
  • Koelaulutilanteen simulointi
  • Henkilökohtainen palaute
  • Q & A

Tervetuloa mukaan kehittämään koe-esiintymisosaamistasi kannustavassa ilmapiirissä!

Eeva Kontu

Eeva Kontu on monipuolinen kapellimestari, säveltäjä ja muusikko. Kontu on opiskellut Tampereen ammattikorkeakoulun teatterimusiikin linjalla, Helsingin ammattikorkeakoulu Stadiassa sekä Sibelius-Akatemian täydennyslinjalla.

Vuodesta 2005 lähtien Eeva on työskennellyt useissa eri teattereissa kuten Helsingin kaupunginteatterissa, Tampereen Työväen Teatterissa, Lahden kaupunginteatterissa, Tampereen Teatterissa ja Pyynikin kesäteatterissa. Hänen viimeisimpiä töitään kapellimestarina ovat Kinky Boots (HKT 2018), Myrskyluodon Maija (HKT 2017), Viita (TTT 2016) ja Vampyyrien tanssi (HKT 2016). Hänen viimeisimpiä sävellystöitään ovat musikaalit Viita 1949 (TTT 2016) ja Tytöt 1918 (TTT 2018).

”Koe-esiintyminen on onnistunut silloin, kun sen tunnelma on rento ja luottavainen. Koe-esiintymistilannetta pitäisi verrata työhaastattelutilanteeseen, jossa jokaisen työnhakijan pitäisi pystyä esittelemään parhaimmat puolensa ja suoriutua mahdollisimman hyvin. Mestarikurssi-tyyppinen koelaulutilanteen simulointi, jossa kaikki kurssilaiset voivat seurata toistensa suorituksia, antaa uuden näkökulman koe-esiintymistilanteissa toimimiseen.”

Suvi Koli (Salospohja)

Suvi on esiintynyt tanssijana, musikaaliartistina ja laulajana vuodesta 2000 lähtien. Uransa aikana hän on käynyt läpi lukuisia koe-esiintymisprosesseja ja työllistynyt niiden kautta useaan musikaalituotantoon mm. Helsingin kaupunginteatterissa, Tampereen Teatterissa, Tampereen Työväen Teatterissa, Turun kaupunginteatterissa ja Svenska Teaternissa. Tällä hetkellä Suvi työskentelee Pieni Merenneito -musikaalissa Helsingin kaupunginteatterissa. Hänen viimeisimpiä musikaalitöitään ovat mm. Mamma Mia (Ace Production 2018), Cats (TT 2017), Nunnia ja Konnia (Samppalinnan kesäteatteri 2016) ja Miten menestyä vaivatta liike-elämässä (HKT 2014).

Esiintyjän ammatin ohella Suvi on opiskellut kulttuurituotantoa Metropolian ammattikorkeakoulussa vuodesta 2015. Hänen tänä keväänä valmistunut opinnäytetyö ”Onnistunut Audition, Musikaaliesiintyjien rekrytointiprosessin kehittäminen” syventyi laajasti musikaalien koe-esiintymisiin eri osapuolien näkökulmasta. Opinnäytetyön tutkimusaineisto koostui mm. useiden keskeisten järjestävän tahon edustajien eli raadin jäsenien haastatteluista.

Kurssin materiaali pohjautuu tämän tutkielman tuloksiin ja siinä nousseihin teemoihin. Lisäksi Suvi avaa omia oivalluksiaan ja vinkkejään koe-esiintymismaailmasta hakijan näkökulmasta.

Paula Thesleff

Paula Thesleff on psykologian ja liikuntatieteiden maisteri, ja yksi Valmennustiimi SportFocuksen kolmesta sertifioidusta urheilupsykologista. Paula on lisäksi joukkuevoimistelun viisinkertainen maailmanmestari ja tehnyt kilpauransa jälkeen tanssijan töitä eri showproduktioissa ja musikaaleissa. Paula vastaa tämän kurssin psyykkisen valmennuksen osiosta.

Kurssilla keskitytään sellaisiin psyykkisen valmennuksen teemoihin ja taitoihin, joista esiintyjälle on hyötyä erityisesti koe-esiintymistilanteissa. Näitä ovat mm. taitava valmistautuminen, vireystilan ja jännityksen säätely, epäonnistumisten käsittely sekä itseluottamuksen vahvistaminen.

Hakemus

Audition workshop to-pe 1.-2.8.2019

* Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.